Vid vilken ålder gifter du dig?
05:38 | Author: Emanuel
Gäller förstås bara dom som är ogifta ;)
Räkna alla ja-svar och det numret är åldern du gifter dig :P


Du vet hur man sätter på en kanna kaffe
Du håller reda på datum med en kalender
Du äger minst ett kreditkort
Du vet hur man byter olja på bilden
Du har tvättat dina egna kläder
Du kan rösta i val
Du kan laga mat själv
Du gillar politik

Hur många än så länge? (Jag hade fyra.)

Du var ofta sen till skolan
Du har alltid med dig en penna i väskan/fickan/eller liknande
Du har aldrig fått kvarsittning
Du har glömt din egen födelsedag
Du gillar att ta promenader själv
Du vet vad kreditvärdighet betyder utan att kolla upp det
Du dricker koffein minst en gång/dag

Hur många än så länge totalt? (Jag hade åtta.)

Du kan diska
Du kan räkna till 10 på ett annat språk
När du säger att du ska göra nånting så gör du det
Du kan klippa gräsmattan
Du pluggar när du måste
Du har handtvättat en bil

Hur många än så länge totalt? (Jag hade 14.)

Du kan stava till rekommendation utan hjälp
Dom som jobbar på lokala kaffehaket känner dig vid namn
Din favoritmat är take-away
Det första du gör när du vaknar är att få i dig koffein
Du kan gå och handla utan att få något onödigt med dig
Du förstår politiska skämt första gången
Du kan skriva fort på din mobiltelefon

Hur många än så länge totalt? (Jag hade 20.)


Dom enda du umgås med är dina jobbarkompisar
Du har varit på Tupperware-party
Du har insett att ingen tar dig på allvar förrän du är minst 20 år och har ett jobb
Du har fler räkningar än du kan betala
Du har varit på stranden
Du använder internet varje dag
Du har varit utanför Sverige minst 2 gånger
Du bäddar din egen säng

Jag ska gifta mig när jag är 26. Bara 3 år kvar då.
|
This entry was posted on 05:38 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 kommentarer: