Krånglig dag
17:33 | Author: Emanuel
Japp. Gårdagen var en krånglig dag.
Men ny dator blev det. En laptop. Acer 5003WLMi. Nördfakta kommer nedan :P

Laptopen funkar bra. Sitter och skriver på den just nu. Måste ju köra in den, liksom :P
Så min vanliga fungerar som musikmaskin för tillfället ^^

Men den krångliga dagen då?
Jo. Vi tar det från början.
Vi åkte in till stan för att kika på datorer, mamma och jag.
Det regnade som tusan. Och åskade (åskan verkar tycka om mig).
När vi kom till onoff så kikade jag på datorn och bestämde mig ganska fort.
Allt bra så långt.

Men sen började krånglet. Stod i kassan i 20-30 min innan dom fick i ordning på det. Det var dessutom inte ens dom som gjort fel. Jaja.

Sen stack vi bort till Max för att käka.
Efter det skulle mamma till Jula och jag stack till PCCity för att köpa en nätverkskabel.
1M kabel, 109 kr. Nej tack. Visst. Det är kvalitet det handlar om, men....nej.

Så jag gick upp till Jula igen och skulle kolla ifall dom hade nätverkskablar. Det hade dom. Men ingen korsad. Morr.
Så vi stack till biltema istället. DÄR fanns det. 35 kr. Lite bättre. Hehe.

Sen var det dags att sticka till tåget, skulle ju åka tillbaka till skolan.
Hade redan biljetten ute, så allt var fri och fröjd, kom iväg med tåget som planerat. Byte i Katrineholm. Tåget där försenat 10 min. "Ingen fara", tänkte jag. "Då slipper jag vänta så länge i Hallsberg" (där nästa byte var). Allt gick bra, gick på tåget i Hallsberg, åkte iväg från stationen.
Sen åkte vi en bit, och stannade. "Jaha, tågmöte" tänkte jag.

Vad fel jag hade.
Tåget åkte en kort bit till.
Sen stannade igen.
Efter en stund ropar dom ut i högtalarna: "Vi har lite tekniska problem med loket, vi återkommer inom kort med information".

Sen efter ytterligare en stund åker tåget åt FEL håll!
Grr.
Dom ropar ut nåt i stil med att loket är så pass trasigt att dom inte vågar fortsätta, så vi får åka tillbaka till Hallsberg....suck...

Fick vänta både länge och väl i Hallsberg innan det kom bussar.

Jag skulle varit framme i Skövde kl 19:45.
Jag åkte från Hallsberg kl 20:45...blö..
Var framme i Skövde runt halv elva och hann precis med sista bussen till Axvall.
Jag skulle varit på skolan vid runt nio tiden, det slutade med att jag var framme runt elva-tiden.

Fick höra nåt om sen att det var blixten som slagit ner..vet inte hur, men gissar på att det slog ned i ledningen och sen ner i tåget på nåt sätt. Det vet jag dock inget om.
Men jag ska få ersättning för det här iaf. Ska skicka in om det morgon.

Just ja. Nördfakta.

Acer Aspire 5003WLMi



AMD Turion (64-bitars) ML-32 (512KB cache, 1,8GHz)

15,4" WXGA skärm, 1280x800 pixlar

100GB HDD

DVD-brännare (+/-)

2x1GB DDR (dual channel antar jag)

SIS-grafik på upp till 128MB delat (skitgrafik, men ska ju inte ha datorn till nåt grafikkrävande)

802.11b/g (11/54Mbit) w-lan



Pris: 8995:-

Prisvärt tycker jag.

Nu ska jag till affären.
|
This entry was posted on 17:33 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 kommentarer:

On 17:04 , Anonym sa...

Har du tittat vad de har för priser på laptop i "din egen affär"?