Dröm
01:16 | Author: Emanuel
Drömde en ganska detaljerad dröm inatt. Jag var i en lägenhet där pappa och Ann-Margret bodde, dvs att dom bara gjorde det i drömmen, inte på riktigt :P

Kom in i hallen genom en sån brun dörr som brukar finnas i alla lägenheter. Väggarna i hallen var gröna. Är inte säker på golvet, men tror att det var nån parkett-variant i ganska mörk nyans.
Till vänster låg köket, rakt fram ett litet avlångt rum och till höger ett större rum, mer vet jqag inte för jag var aldig i det rummet.
Jag gick först till rummet rakt fram. Beigea, eller iaf ljusa väggar. Samma parkettgolv som i hallen, kanske ljusare. Låg en långrandig matta på golvet med ränderna i olika bruna nyanser. Ljusare brunt på sidorna och mörkbrunt i mitten. På kortsidan i rummet var det en vit balkongdörr av äldre modell. Rummet var möblerat med en stol/fotölj och ett litet bord i mörkt trä med en gammal svart telefon på, sån med en skiva man snurrar istället för knappar.

Efter det gick jag till köket. Där var det ljust golv, liknande det som brukar finnas i simhallar.
Bänkskivorna var av marmor, resten av trä, även väggarna.
På bänkarna stod det typ olika bakverk, eller vad man ska säga. Mest nåt liknande mocca-rutor med olika färger på glasyren. Öppnade en låda, där var det med rosa glasyr.
I nästa låda var det nån typ av sockrade jordgubbar.
På bänken var glasyren typ ljust blågrön. Tror även det fanns såna med vit glasyr.

Mer kommer jag inte ihåg. Vaknade väl sen.
|
This entry was posted on 01:16 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 kommentarer:

On 22:37 , Anonym sa...

En kul och fantastiskt detaljerad dröm! Skulle vilja se lägenheten i verkligheten :) Fanns möjligen de som bodde i lägenheten där också?
En sak som dock är sann i drömmen är att jag har en sån där svart telefon med fingerskiva.